N11 Entegrasyonu (New)

Bunun için öncelikle https://so.n11.com/ adresine giriş yapılır. Eğer N11’e üye girişi yapılmamışsa kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılması gerekir. Açılan sayfada Hesabım > API Hesapları sekmesi tıklanır. Açılan sayfada “Yeni API şifresi oluştur" tıklanır.

Api Şifresi oluşturduğunuzda N11 destek ekibi kayıtlı e-mail adresinize api şifresini otomatik olarak gönderecektir.

 

 

Webticari içerisinde aşağıdaki adımları takip ederek N11 ayarlarını eksiksiz yapınız.

Menüden Ayarlar > Web > N11 sayfasına ulaşınız.

Entegrasyon ayarları için Ayarlar > Bağlantı Ayarları tabı altından Api Key ve Şifre giriniz.

N11 panelinden Api Anahtarını kopyalayın ve Webticari'de Apikey alanına yapıştırınız.

Şifre kısmına ise mailinize gelen Api Şifrenizi giriniz.

 

 

Entegrasyon ayarları tamamlandıktan sonra Ayarlar > Transfer Ayarları tabı altından özelleştirme işlemlerini yapabilirsiniz.

 

 

N11 kargo şablonu seçimi yapmak için;

eğer seçim alanında hiçbir değer yoksa, aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

1- N11 mağaza girişi yapmalısınız.

2- Hesabım > Teslimat bilgileri menüsünden kargo şablonlarınızı görüntüleyebilir, eğer hiç şablon yoksa “Yeni Şablon Ekleme” butonu ile teslimat bilgisi ekleyebilirsiniz.

 

 

3- Webticari “N11 ayarları” sayfasında bulunan Kargo şablonu seçiminde eklemiş olduğunuz kargo şablonunuzu görüyor olmalısınız. Kargo şablonu seçimi yapınız ve kaydet butonu ile işlemi bitiriniz.

 

 

NOT : Webticari'den N11'e ilk defa ürün yükleyecekseniz. Ürün açıklama kısmına mutlaka bir metin girilmelidir. Aksi halde ürün gönderilirken hata verecektir.

N11 hesabınızdaki mevcut bir ürünü Webticari'de de oluşturduğunuzda eğer açıklamadaki bilgilerin değişmesini istemiyorsanız '' Stok Açıklamalarını Gönder '' seçeneği '' Hayır '' olarak ayarlı iken ürün transfer işlemi yapılmalıdır. Bunun sebebi N11 firmasının Webticari gibi ürün entegrasyonu yapabilcekleri programlara api bağlantısı üzerinden 150 karakter sınırı koymasıdır. 150 karakter üzeri açıklama metinlerini lütfen N11 panelinizden güncelleyiniz.

 

Özelleştirme ayarları tamamlandıktan sonra sayfanın  altından Veri Al ve Veri Gönder butonlarını kullanabilirsiniz.

 

 

N11 mağazanıza Stok Aktarımı yapmak için Webticari Stok ayrıntılarında aşağıdaki tanımları yapmalısınız.Webticari progrmaına giriş yaptıktan sonra Menü'den Stok > Stok Seç tıklanır ve stok listesinden N11'e göndermek istediğiniz ürün seçilir.

Stok Ayrıntı Tablarını kullanarak; Stok Grubu, Stok ResmiN11 Kategori seçimi yapmak zorundasınız.

Stok Grubu seçiniz.

 

 

Stok Resmi yükleyiniz.

 

 

N11 Kategori seçimi yapınız. Daha sonra kategoriye ait özellik seçimi yapmanız gerekmektedir. Eğer " 1 Gün içerisinde gönderebileceğiniz istek sayısı en fazla 10 tanedir." uyarı penceresi karşınıza çıkarsa aşağıdaki adımları takip ederek özellik listesini yüklemelisiniz.

 

 

N11 kategori özellik seçimi 24 saatte 10 defa ile sınırlıdır. Eğer 24 saatte 10 defadan fazla kategori özellik seçimi yapmak istiyorsanız, aşağıdaki adımları takip ediniz.

N11 mağaza girişi yapınız. Menü'den Ürün Yönetimi > Toplu Ürün Yönetimine tıklayınız.

 

 

Kategori seçimi yapınız ve XML dosyasını indiriniz.

 

 

Kategori özellik listesi yükle linkine tıklayınız ve indirmiş olduğunuz xml dosyasını yükleyiniz.

N11 stok envanteriniz sıfır (0) olduğunda, N11 bu stoğu "Stoku Tükenen Ürün" listesine atar.

 

 

Yeni eklenen özellik doğrultusunda, N11'de satışta olmayan yeni bir ürünü satmak istiyorsanız, öncelikle mağaza yönetim sayfanızdan yeni ürün talebinde bulunmanız veya GTIN NO sorgulaması yapmanız gerekmektedir.

GTIN NO sorgu ekranında bulunan Ürün Arama kriteriyle ister ürün adıyla ister barkod ile arama yapabilirsiniz

Eğer sorgu sonucunda ürün bulamazsanız, GTIN NO sorgu ekranında bulunan Ürün Öner butonu ile ürün talebinde bulunabilirsiniz.

Eğer ürünü sorgulatıp bulabiliyorsanız, GTIN NO veya PIMS ID'yi kopyalayıp Webticari'deki stoğunuzun PIMS ID veya GTIN No alanına ilgili kodu yapıştırmalısınız.

Aksi takdirde ürün gönderiminde "Girdiğiniz GTIN numarası kataloğumuzda bulunmamaktadır. Ürünü sisteme yüklemek için mağaza yönetim panelinden ürün önerisinde bulunabilirsiniz." uyarısı alırsınız.

 

 

Eğer ürünü sorgulatıp bulabiliyorsanız, GTIN NO veya PIMS ID'yi kopyalayıp Webticari'deki stoğunuzun PIMS ID veya GTIN No alanına ilgili kodu yapıştırmalısınız.

 

 

Sorun Çözme (*İlk yapılması gereken adımlar)

Soru: Sipariş geldi fakat sanal mağazada miktar değişmedi?
Cevap: N11 transfer ayarlarında bulunan "otomatik veri gönder" seçeneğini aktif etmeniz gerekmektedir. Webticari'ye siparişi çektiğiniz an miktar değişmez, irsaliye yada faturalaştırdığınızda miktar güncellenir, bunu da otomatik yapmak istiyorsanız; N11 transfer ayarlarında bulunan "siparişleri otomatik irsaliyeleştir" seçeneğini aktif etmeniz gerekmektedir.

Soru: Ürün göndermek istediğimde "Çok sık istek gönderdiniz. 60sn bekleyiniz" uyarısı alıyorum?
Cevap: N11 haberleşme servisi (WebServis) ardarda istek atıldığında kısıtlama getirmektedir, bu durumda beklemeniz gerekmektedir. 

Soru: "N11 bağlantısı kurulamadı" gibi bir uyarı alıyorum, ne yapmalıyım?
Cevap: N11 sunucusuna ulaşılmadığında bu uyarıyı alırsınız, bazı günler ya da saatler fazla yoğun olabilmektedir, bundan dolayı N11 webservisi cevap veremediğinde bu uyarıyı alırsınız, yapılması gereken birkaç dk sonra tekrar denemek olacaktır.

Soru: N11 katalogda bulunan ürünleri nasıl gönderebilirim?
Cevap: N11 bazı kategorilerde katalog yapısına geçmiştir, bazılarında ise çalışma yapmaya devam etmektedir. Katalogda olan ürünleri veya kategorileri öğrenmek için N11 paneline giriş yapınız, Menüden "Ürün Yönetimi > N11 Katalog" seçeneğine tıklayın. Burada gördüğünüz tüm kategoriler N11 katalog yapısındadır. Bu kategoriye ürün göndermek için N11 GTIN no bilgisini almanız gerekmektedir. Detaylı bilgi için: https://www.webticari.com.tr/help/e-ticaret/n11-entegrasyonu-new.html

Soru: Sipariş çekmek istediğmde "http: forbidden" uyarısı alıyorum, sorun nedir?
Cevap: Çok fazla istekte bulunduğunuzda N11 isteklerinizi kısıtlar veya engeller, bu durumda yapmanız gereken apidestek@n11.com adresine mail atarak kısıtlama veya engelleme durumunuzu öğrenebilirsiniz.

Webticari yardım sayfamızı kullanarak diğer birçok konuda yardım alabilirsiniz.Webticari Yardım Sayfası için Tıklayınız.