Trendyol Entegrasyonu(New)

  Trendyol sisteminde satış yapıyor ve webticari ile api entegrasyonu için, öncelikle, partnerdestek@trendyol.com adresine Trendyol sistemine kayıtlı olduğunuz mail adresi üzerinden, aşağıdaki içeriği göndermeniz gerekiyor.

  Aşağıda bilgiler doğrultusunda Webticari Yazılım ile Entegrasyon işlmelerimi tamamlayıp, API üzerinden entegrasyon sistemleri ile satışlarımı sürdürmek istiyorum, gerekli olan işlemlerin yapılmasını rica ediyorum.

_____________________________________________________________

 

Şirket Adınız (Mağaza Adınız):.............................................

Telefon Numaranız: .............................................................

Entegrasyonu Yapacak Firma : WEBTİCARİ YAZILIM TEKS. SAN. LTD. ŞTİ.
Telefon : 0850 455 3535

Yukarıda bulunan bilgilere göre, api bilgilerimizi tarafımıza iletmenizi, rica ederim.

 

__________________________________________________________________

Yazdığınız maile istinaden tarafınıza dönüş yapılacak ve API bilgilerinize ulaşmış olacaksınız.

 

 

Bu aşamadan sonra Webticari Programına giriş yaparak, Menü'den Ayarlar > Web > Trendyol sayfasından bağlantınızı yapabilirsiniz.

 

 

Entegrasyon ayarları tamamlandıktan sonra Ayarlar > Transfer Ayarları tabı altından özelleştirme işlemlerini yapabilirsiniz.

 

 

Özelleştirme ayarları tamamlandıktan sonra sayfanın altından Veri Al ve Veri Gönder butonlarını kullanabilirsiniz.

 

 

* Eğer Trendyol'da satışta ürünleriniz varsa, öncelikle yapmanız gereken Veri Al butonuna tıklayarak açılan menüden Ürün Eşleştirme seçeneğini işaretleyip Veri Al demek olacaktır.

Bu sayede, Trendyol'da olan ürünlerin barkod numaraları ile Webticari'deki stoklarınızın barkod kodları eşleşecek ve ilişkilendirilecektir.

Eğer Trendyol'daki ürünün barkodu Webticari'de bulunamazsa, "ürün barkodu bulunamadı" uyarısı alırsınız, bu durumda ise barkodu koplayarak Webticari'deki ilgili stoğun barkod alanına yapıştırmak olacaktır.

 

 

Trendyol mağazanıza Stok Aktarımı yapmak için Webticari Stok ayrıntılarında aşağıdaki tanımları yapmalısınız.

Menü'den Stok > Stok Seç tıklanır ve stok listesinden Trendyol'a göndermek istediğiniz ürün seçilir.

Stok Ayrıntı Tablarını kullanarak; stok grubustok resmiTrendyol kategori seçimi yapmak zorundasınız.

Stok Grubu seçiniz.

 

 

Stok Resmi yükleyiniz.

 

 

Trendyol kategori seçimi yapınız. Daha sonra kategoriye ait özellik seçimi yapmanız gerekmektedir.

 

 

Trendyol Varyantlı Ürün Gönderimi yapmak için, lütfen aşağıdaki adımları takip ediniz.

Öncelikle açmış olduğunuz stoğun tipi, Varyantlı ürün olmak zorundadır.

 

 

Stok kartındaki "Varyant" tabına tıklayarak varyant tanımlamaları yapmanız gerekmektedir.

 

 

Varyant tanımlamak için; önce "Varyantlar" butonu tıklanır, varyant kodu ve adı girilir. (Örn: 00B, Beden). Son olarak Seçenekler tıklanarak varyant seçimleri tanımlanır

 

 

Daha sonra tanımlamış olduğunuz Varyant seçenekleriniz üst tarafta görünecektir,seçim yaptıktan sonra varyantlı ürünler otomatik olarak oluşacaktır.

 

 

Varyantlı ürünlerinizi Trendyol'a göndermek için, sayfanın başında anlatıldığı gibi her bir alt varyanta gerekli tüm web ayarları yapılmalıdır. Tanımlamalar bittiğinde varyantlı ürün Trendyol'a gönderilir ve "Model Kodu" tüm varyantlarda aynı olur. Bu ürünler Trendyola tarafından varyantlaştırılır.

Not: Varyantlı ürünlerde ana ürüne web tanımlamaları yapmak zorunlu değildir.

Webticari'den Veri Gönder ile Trendyol Mağazanıza ürünleri gönderiniz, Trendyol mağaza girişi yapınız ve Menü'den Ürün > Ürün Listesi'ne tıklayınız.

 

 

Sorun Çözme (*İlk yapılması gereken adımlar)

Soru: Stokları filtre ile gönder yapınca istediğim ürünler listelenmiyor?
Cevap: Göndermek istediğiniz ürünü seçiniz, web tabı altında trendyol mağaza logosuna tıklayın, entegre et durumu aktif değilse filtre listesinde görüntüleyemezsiniz.

Soru: Stok gönderimi yapıyorum fakat miktar ya da fiyat değişmiyor?
Cevap: Entegrasyon ayarlarında hangi depoları seçtiyseniz o depolarda olan miktar kadar gönderim yapacaktır. Sanal mağazadaki barkod numarası ile Webticari'deki barkod numarası aynı mı kontrol ediniz. Ürünününüz sanal mağazada onaylandıktan sonra Webticari'den bu onaylanan stokları eşleştirmek için veri al > ürün eşleştir yapmanız gerekmektedir.

Soru: Tümünü gönder yaptıktan sonra bazı ürünlerim gitmiyor?
Cevap: Bu işlem veri çokluğunuza göre değişiklik gösterebilir, öncelikle minimum 5 dk bekleyiniz, yine ürünlerinizi sanal mağazada görüntüleyemiyorsanız, transfer sonrası ekranda görünen log kayıtlarından hangi ürünün ne eksiği olduğunu görüntüleyebilirsiniz. Eğer bu log kayıtlarında da hiçbir ters durum yoksa veri al > ürün eşleştir yaptıktan sonra tüm veri gönder yapmanız gerekmektedir.

Soru: Sipariş geldi fakat sanal mağazada miktar değişmedi?
Cevap: Trendyol transfer ayarlarında bulunan "otomatik veri gönder" seçeneğini aktif etmeniz gerekmektedir. Webticari'ye siparişi çektiğiniz an miktar değişmez, irsaliye yada faturalaştırdığınızda miktar güncellenir, bunu da otomatik yapmak istiyorsanız; Trendyol transfer ayarlarında bulunan "siparişleri otomatik irsaliyeleştir" seçeneğini aktif etmeniz gerekmektedir.

Soru: Yeni sipariş geldi fakat veri al dediğimde Webticari siparişlerinde görüntüleyemiyorum?
Cevap: Trendyol'da satılan ürün Webticari'de yoksa siparişi çekemezsiniz, bu durumda öncelikle veri al > ürün eşleştir çalıştırmalısınız. Uyarı olarak da "..." barkod numaralı urun bulunamadı mesajı alırsınız.

 

Webticari yardım sayfamızı kullanarak diğer birçok konuda yardım alabilirsiniz.Webticari Yardım Sayfası için Tıklayınız.